«

»

ASTRONOMICZNA JESIEŃ

Przywykliśmy do tego, że jesień to pora roku w której dominuje szarość. Jednak nie jest tak w rzeczywistości bo przyroda rozpieszcza nas różnorodnością barw. Faktem jest, że na jesieni maleje średnia dobowa temperatury powietrza i znacznie wzrastają opady atmosferyczne. Zarówno rośliny jak i zwierzęta przygotowują się na przybycie zimy. My także możemy czerpać z dobrodziejstw przyrody i przygotować przetwory na zimę. Sama włożona praca działa jak terapia w szare pochmurne jesienne dni a zdrowe składniki przydadzą się w zimie naszym organizmom.

Równonoc jesienna

Równonoc jesienna to początek astronomicznej jesieni i trwa do przesilenia zimowego. Od tej chwili dzień będzie krótszy od nocy i z każdą następną dobą coraz krótszy. Słońce znajdzie się na orbicie punktu Wagi i będzie słabo świecić na półkulę północną i mocniej na południową. Dlatego też w rejonach antypodów będzie astronomiczne lato. Na półkuli północnej dzień będzie się skracał do 22 grudnia kiedy to nastąpi przesilenie zimowe i dnia zacznie przybywać. Jesień i zima to doskonała pora na obserwację zjawisk astronomicznych na niebie, w październiku można zobaczyć roje Drakonidów i Leonidów, pod koniec roku natomiast koniunkcja Księżyca i Jowisza. To ważne zjawisko dla astrologii.

Jesienne przysmaki

Na jesieni podobnie jak zwierzęta dobrze jest zgromadzić zapasy, niedobór pewnych składników w zimie może mieć negatywny wpływ na nasze samopoczucie. Przygotowanie przetworów może nam dostarczyć niezbędnych witamin i wpłynąć pozytywnie na nasz nastrój.

Polecane przetwory to:

  • suszone pomidory, przecier pomidorowy
  • marynowana papryka
  • ogórki konserwowe, kiszone
  • marynowana dynia, cukinia
  • prażone jabłka
  • powidła ze śliwek
  • marynowana gruszka.

Te przetwory nie tylko są smaczne ale i tryskają paletą barw co w szarości jesiennych wieczorów i zimowych doda otuchy. Spożywając je dostarczamy organizmowi niezbędnych elementów i wzmacniamy swoją odporność. Nie należy oczywiście przesadzać z ilością i należy pamiętać o spacerach kiedy tylko będzie taka sposobność. Ruch to kolejny ważny element dobrego samopoczucia na jesieni. Aktywność fizyczna przenosi się do hal, siłowni i do domu. Dodatkowo możemy się odwołać do afirmacji i medytacji aby zapanować nad jesienna chandrą. Ważny jest też ubiór, nie należy się bać kolorów jesienią. Odpowiednia gama barw spowoduje, że w lepszym nastroju będziemy codziennie zmagać się z codziennymi zajęciami a przy tym możemy mieć pozytywny wpływ na innych. Jako okazy zdrowia możemy znaleźć ciekawego partnera czy partnerkę. Jesienne znajomości często okazują się tymi na całe życie.