«

»

MEDYTACJE – WPROWADZENIE

Kochani, przychodzę dziś do Was z króciutkim ale moim zdaniem niezwykle istotnym wpisem. Często mówi się o tym, że warto medytować. Medytacje bowiem pozwalają nam wyciszyć się, wejrzeć w swoje prawdziwe JA. Brzmi kusząco? Nie mam wątpliwości. Ale… Od czego właściwie rozpocząć medytacje, jeśli nigdy wcześniej nie miało się z nimi styczności? O tym właśnie chcę Wam opowiedzieć.

Na początek mam dla Was niezwykle proste zadanie: zabaw się przez dzień w obserwatora swoich emocji. Jeśli pracujesz lub uczysz się i jesteś od samego rana na nogach postaraj się wstać wcześniej (wystarczy 15 minut). Znajdź rano czas na to, aby usiąść wygodnie, najlepiej na karimacie w pozycji kwiatu lotosu. Weź kilka głębokich wdechów, wsłuchaj się w to, jak powietrze wędruje przez Twoje ciało. Postaraj się o niczym innym nie myśleć, po prostu słuchaj swojego oddechu. Kolejno przez cały dzień zabaw się w obserwatora swoich emocji. Wyobraź sobie, że Twoje życie to film a Ty stoisz obok i obserwujesz wszystko, co się dzieje. Postaraj się analizować sytuacje, które zajdą i to, jakie wzbudzą one w Tobie emocje. Zapamiętuj zarówno te dobre jak i złe. Jeśli poczujesz złość, przygnębienie – jakąkolwiek złą emocję – zastanów się, co ją wywołało. Podobnie z emocjami pozytywnymi. Wszystkie swoje emocje jak i sytuacje, które je wywołały zapisuj na kartce. Wydaje się proste i przyjemne? Bo takie właśnie powinny być medytacje. A powyższe informacje to wprowadzenie, które pozwolą Ci je w przyszłości wykonywać w prawidłowy sposób.