«

»

PRZESILENIE WIOSENNE

SZARLOTA_WIOSNA

Witajcie Kochani!

Przełom zimy i wiosny może być bardzo trudnym momentem. Choć zawsze cieszymy się z nadchodzącej wiosny, objawy przesilenia mogą skutecznie popsuć nam ten radosny czas oczekiwania. Czym jest przesilenie wiosenne i jak możemy sobie z nim radzić?

Czym jest przesilenie wiosenne?

Przesilenie wiosenne to czas, w którym zima w końcu ustępuje miejsca długo wyczekiwanej wiośnie, w naszym klimacie jednak wiąże się to ze zmianami, które dla organizmu mogą być pewnego rodzaju szokiem! Duże wahania ciśnienia, nagle zmieniająca się pogoda i gwałtowne przemieszczanie się frontów atmosferycznych może bardzo niekorzystnie wpływać na nasze samopoczucie. Potrzebujemy około 2-3 tygodni, by przyzwyczaić się do nowych warunków, w tym czasie niestety dokuczać nam mogą przykre dolegliwości.

Do najczęstszych objawów należą:

-osłabienie, senność, apatia (głównie przez niedobór witamin w zimowej diecie)
-bóle głowy i kończyn (przez niekorzystne warunki atmosferyczne i niedobory)
-trudności z koncentracją
-spadek odporności, większa podatność na infekcje (przez niedobory witamin, wahania temperatur)
-wahania nastrojów (przez długotrwały brak wystarczającej ilości światła słonecznego zimą)
-zwiększony apetyt i w efekcie przybieranie na wadze

Jak łagodzić te przykre objawy?

-Przede wszystkim oszczędzaj się, popatrz na siebie nieco łaskawszym wzrokiem. To czas, w którym ważny jest odpoczynek i regeneracja, zadbaj więc o odpowiednią ilość snu, nie bierz na siebie w tym czasie zbyt wielu dodatkowych obowiązków.
-Zadbaj o odpowiednią dietę! Czas uzupełnić niedobory witamin i minerałów, sięgaj więc po warzywa, owoce, pij świeże soki, nie unikaj nowalijek. Nie wychodź z domu bez pożywnego śniadania. Twój organizm szybciej wróci do dobrej formy.
-Ruszaj się! To najlepszy sposób na wygranie z wiosenną apatią i brakiem energii. Choć teraz ciężko może być Ci się zmotywować, warto przemóc wewnętrznego lenia i wyjść na spacer, poczujesz się znacznie lepiej.
-Zażywaj słońca! Teraz, gdy słońce w końcu wystawia dla nas swoje promyki, korzystaj z tego jak najczęściej, błyskawicznie poprawisz sobie nastrój, uzupełnisz także niedobory witaminy D, która syntezuje właśnie pod wpływem promieni słonecznych. Potrzebujemy 15 minut dziennie, by dostarczyć sobie odpowiednią ilość tej witaminy. W domu odsłoń żaluzje i zasłony, wpuść do domu trochę słońca.
-Unikaj używek. Jeśli palisz papierosy, Twój organizm jest dodatkowo niedotleniony, przez co czujesz się gorzej i masz słabszą kondycję. Wiosna to idealny moment na rzucenie palenia!

Na pomoc przychodzą zioła!

Zamiast biec do apteki po różnego rodzaju suplementy, możemy skorzystać z tego, co daje nam Matka Natura. W tym trudnym czasie warto sięgnąć po ziołowe herbatki i napary, które dodadzą energii i wzmocnią odporność. Do takich roślin zaliczyć na pewno można:

-żeń-szeń (wzmacnia odporność, dodaje energii i zawiera ponad 200 cennych składników!)
-dziurawiec (pomaga w stanach depresyjnych, przy obniżonym nastroju)
-rozmaryn (wspomaga koncentrację, podnosi ciśnienie krwi, pomaga walczyć z ospałością i zmęczeniem)
-mięta (pomaga oczyścić organizm z toksyn, wspomaga odporność, ma także zbawienny wpływ na zniszczone po zimie włosy)
-zielona herbata (dodaje energii, wspomaga procesy metaboliczne, jest też jednym z najsilniejszych antyoksydantów)

Są także dobre strony!

Spójrz na to wszystko inaczej, dostrzeż dobre strony. To czas, w którym możesz z czystym sumieniem pozwolić sobie na więcej odpoczynku, możesz dać sobie taryfę ulgową. Zadbaj teraz o siebie, dużo odpoczywaj, wysypiaj się, nie musisz teraz wymagać od siebie zbyt wiele. Po prostu ciesz się nadchodzącą wiosną, budząca się do życia przyroda zawsze napawa optymizmem, wypatruj więc pierwszych znaków wiosny. A może wybierzesz się na spacer z kimś bliskim? Warto spędzać teraz dużo czasu na świeżym powietrzu, zaczerpnąć odrobinę słońca, którego tak nam teraz brakowało. Powitaj wiosnę!

ZAPRASZAM WAS KOCHANI DO ODWIEDZENIA MOJEGO KONTA NA FACEBOOKU: https://www.facebook.com/jasnowidzsms/

ROZWOJ_DUCHOWY_BANER_1