«

»

PRZESILENIE ZIMOWE

21 grudnia o  godzinie 00:34 nastąpi przesilenie zimowe. Będzie to moment kiedy Słońce znajdzie się w zenicie zwrotnika Koziorożca. Przesilenie zimowe to czas gdy dzień jest najkrótszy, a noc najdłuższa w roku. W czasach antycznych taki stan odbierano jako zwycięstwo Słońca nad siłami ciemności, od tej chwili powoli będzie przybywać dnia. Kult Słońca nie był przypadkowy, jego obecność na nieboskłonie dawała ciepło i światło w dzień, noc była symbolem ciemności i chłodu. Dodatkowo noc kojarzyła się ze śmiercią. W starożytnym Egipcie czczono boga Słońca Ra, w starożytnej Grecji odpowiednikiem był Helios, na terenach Indii był nim Suria, Inkowie również czcili Boga Słońca, a nawet składali mu ofiary z ludzi. W starożytnym Rzymie cesarz Konstantyn uczynił niedzielę dniem, w którym świętowano niezwyciężoną moc gwiazdy. Do dzisiaj ma to odzwierciedlenie w wielu językach np. ang. „Sunday”- Niedziela- dosłownie „dzień Słońca”.

Zimowa depresja

W krótkie zimowe wieczory nasze organizmy cierpią na brak światła. Niektóre dni wręcz przytłaczają, nie mamy na nic ochoty i wolelibyśmy spędzić czas w łóżku. Taki stan może prowadzić do chandry lub w skrajnych przypadkach do depresji. Ograniczona ilość światła w ciągu doby nie jest korzystna, dlatego z wytęsknieniem czekamy na wiosnę. Punktem zwrotnym jest przesilenie zimowe, moment kiedy dnia zaczyna przybywać.

Jak sobie radzić gdy zimowe dni są krótkie?

Jest wiele sposobów by poprawić sobie nastrój i wytrwać do wiosny. Zima to czas kiedy życie zamiera, czas jakby wolniej płynie, ale taki właśnie jest rytm natury. W naszym życiu nadal króluje pęd, pośpiech i trudno pogodzić naturalny rytm z obowiązkami. Dlatego człowiek znalazł sposoby by aura zewnętrzna nie miała aż takiego wpływu na samopoczucie.

ROZWOJ_DUCHOWY_BANER_2

Świetnie sprawdza się odpowiedni kolor ścian w mieszkaniu, energetyczne, żywe kolory wprowadzą więcej życia gdy na zewnątrz szaro i zimno. Duże znaczenie ma też odpowiednie oświetlenie w mieszkaniu, ciepłe barwy światła o odpowiednim natężeniu poprawi nasze samopoczucie. Korzystaj z kilku źródeł światła o różnej intensywności. Jedni preferują ciepłą barwę inni zimną, dobież takie oświetlenie jakie jest przyjemne dla Twojego oka. Dzisiejsza technologia pozwala na użycie energooszczędnych żarówek, dzięki nim możesz zaoszczędzić płacąc mniejsze rachunki za prąd. Dobrze oświetlone pomieszczenie wpływa na pracę naszego mózgu i sprawia, że masz ochotę działać. Krótko mówiąc rozświetlony pokój to namiastka słonecznego dnia.BANER_BARWA_72505

Kolejnym ważnym elementem jest aktywność fizyczna, w okresie zimowym szczególnie jest to ważne gdyż wysiłek pobudza mózg do produkcji serotoniny. Gdy chociaż przez godzinę pospacerujemy poczujemy się lepiej i wrócą chęci do działania. Jeśli aura pozwoli i spadnie śnieg uprawiaj sporty zimowe, narty, snowboard, sanki, łyżwy. Pamiętaj tylko żeby nie przegrzać organizmu i się nie przeziębić. Gdy nie masz czasu na ćwiczenia przydatny może się okazać masaż. Po pierwsze zrelaksujesz się, po drugie zastałe mięśnie dostaną impuls. Odpowiednio przeprowadzony masaż z pewnością poprawi krążenie i przyczyni się do lepszego samopoczucia. Użycie olejków o intensywnych aromatach dodatkowo będzie stymulować zmysły przez co mózg zacznie wydzielać serotoninę.
Życie towarzyskie jest bardzo istotne, kiedy dopada nas chandra lgniemy wręcz do innych ludzi. Przyjaciele, rodzina są bardzo ważni i warto się spotykać. Znajome twarze, rozmowy i miło spędzony czas poprawią z pewnością Twój nastrój. Warto też samemu zorganizować w domu takie spotkanie, bo przygotowania też będą sprawiać Ci przyjemność.
Zima to nie czas nowalijek, ale dostępne są różne warzywa i owoce, zwłaszcza cytrusy. Mrożonki też nie są złym rozwiązaniem, bo można dostarczyć organizmowi brakujących zimą witamin z grupy B, witaminy C i D. W tym czasie nie licz kalorii, Twój organizm potrzebuje energii, więc jeśli coś niekoniecznie dietetycznego ma poprawić Ci nastrój zjedz to. Dieta musi być uzupełniona o produkty pełnoziarniste, świetnie też przysłużą się fasola, oraz rośliny strączkowe. Desery z czekoladą i orzechami to kolejne elementy diety, które wpłyną na dobre samopoczucie, dostarczenie odpowiednich składników do prawidłowego funkcjonowania, pomogą w produkcji serotoniny. Także zioła od tysięcy lat mają pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Człowiek nauczył się wykorzystywać dobrą natury, niektóre służą leczeniu ciała inne duszy. Odpowiednio przygotowane mieszanki dadzą piękny bukiet zapachowy. Węch to zmysł, który można pobudzić i sprawić sobie przyjemność przebywania w przytulnym mieszkaniu. Zapach róży, lawendy ma właściwości relaksujące. Rumianek i melisa w postaci naparu do wypicia pozwolą spokojnie zasnąć.
W czasie zimy absolutne minimum to 8 godzin snu, to ważny element dobrego samopoczucia. Jakość snu również ma znaczenie, pomieszczenie w jakim spędzamy noc musi być odpowiednio napowietrzone, a łóżko na jakim śpimy wygodne. Temperatura w pomieszczeniu powinna być odrobinę niższa niż za dnia. Zanim się ułożysz do snu warto przewietrzyć sypialnię. Ważne jest też aby w pokoju gdzie śpisz nie ustawiać roślin, podobnie jak człowiek mogą zużywać tlen. Wyłącz wszystkie zbędne urządzenia i korzystaj z ciemności aby spokojnie zasnąć. Przypominam Wam również Kochani, że dokonuję DARMOWEJ ANALIZY SNÓW- szczegóły w zakładce INTERPRETACJA SNÓW.
To wszystko z pewnością pomoże znieść szare, zimowe dni. Pamiętajcie, że w tym czasie również pomaga medytacja.
Wasza Szarlota

Zapisz

Zapisz